Παιδιών Στήριξις

 Για να επικοινωνήσετε μαζί μας καλέστε μας στα τηλέφωνα: 22410 61030 & 22410 39955

Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν έντονη επιθυμία να είναι μέρος του κοινωνικού συνόλου (συναναστροφή με συνομηλίκους) αλλά δείχνουν μια ανικανότητα στην κατανόηση πολύπλοκων κανόνων της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Tους λείπει η διπλωματικότητα, παρερμηνεύουν κοινωνικές υποδείξεις, μιλάνε προς τους ανθρώπους και όχι μαζί τους και γενικά παρουσιάζουν φτωχή ικανότητα να αρχίσουν και να κρατήσουν μια συζήτηση . Επειδή έχουν φτωχή επικοινωνία αν και έχουν αναπτύξει καλά την ομιλία τους, τα εκμεταλλεύονται με ευκολία (δεν καταλαβαίνουν ότι κάποιες φορές κάποιοι λένε ψέματα ή τα κοροϊδεύουν).


Είναι αφελή, συχνά δεν καταλαβαίνουν ανέκδοτα, ειρωνεία ή μεταφορές και χρησιμοποιούν μονότονο ή μονοκόμματο, αφύσικο τόνο φωνής. Μπορεί να μην τους αρέσει η σωματική επαφή, χρησιμοποιούν ακατάλληλα βλέμματα και γλώσσα του σώματος. Είναι εγωκεντρικά και μερικές φορές τα χαρακτηρίζουν "μικρούς δασκάλους" (ξερόλες) επειδή το στυλ ομιλίας τους είναι τόσο ώριμο και σχολαστικό. Συνήθως περιγράφονται ως εκκεντρικά παιδιά.


Συχνά, άτομα με σύνδρομο Asperger έχουν πολλές από τις παρακάτω συμπεριφορές:

  • Δυσκολία στην κοινωνική επαφή

    Τα περισσότερα άτομα με το σύνδρομο Asperger δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν επιτυχώς με τους γύρω τους. Συγκεκριμένα, έχουν προβλήματα τόσο στη λεκτική όσο και στη μη λεκτική επικοινωνία (π.χ. δεν καταλαβαίνουν τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος του συνομιλητή τους ή πότε πρέπει να μιλήσουν) κάτι που τα εμποδίζει να κατανοήσουν επαρκώς πώς λειτουργεί μία τυπική συζήτηση.
  • Περιορισμένο πεδίο ενδιαφερόντων

    Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν εκκεντρικές ιδέες ή παράξενες εμμονές (μερικές φορές συλλέγουν ασυνήθιστα πράγματα). Συνήθως έχουν περιορισμένα ενδιαφέροντα, τα οποία όμως κυριαρχούν στη ζωή τους, αφού οι σκέψεις και οι συζητήσεις τους διαρκώς περιστρέφονται γύρω από αυτά. Κάνουν συνεχείς ερωτήσεις για κάτι, δυσκολεύονται να αφήσουν τις ιδέες τους και ακολουθούν το δικό τους ρυθμό άσχετα από τις εντολές που έχουν. Μερικές φορές αρνούνται να μάθουν για κάτι που είναι έξω από το πεδίο των ενδιαφερόντων τους.
  • Επιμονή με την ομοιότητα και τη ρουτίνα

    Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger συγχύζονται εύκολα με την μικρότερη αλλαγή, είναι πολύ ευαίσθητα σε περιβαλλοντικές εντάσεις και μερικές φορές παίρνουν μέρος σε τελετουργικές πράξεις. Είναι ανήσυχα και τείνουν να στενοχωρούνται πολύ όταν δεν ξέρουν τι να προσμένουν: το άγχος, η κούραση και η αισθητήρια υπερφόρτωση τα αναστατώνει. Σε γενικές γραμμές, δυσκολεύονται να ξεφύγουν από το πρόγραμμά τους και να προσαρμοστούν εύκολα σε νέες καταστάσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται κοινωνικά ανώριμα και να θεωρούνται από τους άλλους ως άτομα εκκεντρικά και ιδιόρρυθμα.
  • Δυσκολίες στην κοινωνική χρήση της γλώσσας

    Τα άτομα με σύνδρομο Asperger συνήθως έχουν ικανοποιητική γλωσσική ανάπτυξη και πλούσιο λεξιλόγιο. Παρουσιάζουν όμως αδυναμία στην πρακτική χρήση της γλώσσας γιατί έχουν δυσκολίες στην ανάλυση και σύνθεση των πληροφοριών, στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων και στην κατανόηση της γλώσσας σε μεταφορικό επίπεδο. Επιπλέον, έχουν ιδιαιτερότητες και στην ομιλία τους, η οποία είναι επιτηδευμένη και επαναληπτική ενώ η φωνή τους τείνει να είναι επίπεδη και δίχως συναίσθημα. Πολλές φορές έχουν την τάση η συζήτηση περιστρέφεται μόνο γύρω από τον εαυτό τους. Επειδή έχουν φτωχή επικοινωνία αν και έχουν αναπτύξει καλά την ομιλία τους, τα εκμεταλλεύονται με ευκολία (δεν καταλαβαίνουν ότι κάποιες φορές κάποιοι λένε ψέματα ή τα κοροϊδεύουν). Είναι αφελή, συχνά δεν καταλαβαίνουν ανέκδοτα, ειρωνεία ή μεταφορές.
  • Μαθησιακές δυσκολίες

    Πολλά από τα παιδιά με Asperger έχουν δυσλεξία και προβλήματα γραφής. Τα περισσότερα όμως από αυτά τα παιδιά έχουν I.Q. (δείκτης νοημοσύνης) συνήθως πάνω από το κανονικό επίπεδο στις λεκτικές ικανότητες και κάτω από το κανονικό επίπεδο στις πρακτικές ικανότητες. Ωστόσο έχουν έλλειψη κοινής λογικής, δυσκολεύονται να κάνουν υποθέσεις, δεν μπορούν να κατανοήσουν τις αφηρημένες έννοιες και αδυνατούν να αναπτύξουν την κριτική ικανότητα. Επίσης ο λόγος τους και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν δίνουν την εντύπωση πως καταλαβαίνουν αυτά που συζητούν αλλά στην πραγματικότητα παπαγαλίζουν αυτά που έχουν διαβάσει ή ακούσει. Εξαιτίας αυτού του δύσκαμπτου και περιοριστικού τρόπου σκέψης, δυσκολεύονται σε μαθήματα όπως η λογοτεχνία. Το παιδί με σύνδρομο Asperger έχει άριστη μνήμη. Μαθαίνει εύκολα γεγονότα και ημερομηνίες και θυμάται καλά τους αριθμούς στην πραγματικότητα όμως η μνήμη αυτή είναι μηχανική, Επίσης έχει εμμονή με περίπλοκα θέματα, όπως σχέδια, τον καιρό, μουσική, ιστορία, κ.τ.λ. 
  • Ευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα

    Αρκετά παιδιά με Asperger εμφανίζουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα και αντιλαμβάνονται κοινές αισθήσεις ως αρκετά έντονες π.χ. ενοχλούνται από ήχους στο περιβάλλον, από μυρωδιές ή από ένα φως που κανείς άλλος δεν έχει προσέξει. Μπορεί επίσης να προτιμούν να φορούν ρούχα φτιαγμένα από συγκεκριμένο υλικό. 
  • Κινητική αδεξιότητα

    Πολλά παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν δυσκολίες στην ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους και παρουσιάζουν αδέξιες και ασυντόνιστες κινήσεις τόσο στην αδρή όσο και στη λεπτή κινητικότητα. Τυπικές κινητικές δεξιότητες που δημιουργούν προβλήματα στα παιδιά είναι το γράψιμο, η οδήγηση ποδηλάτου, το σκαρφάλωμα ή το πιάσιμο της μπάλας. Συχνά έχουν παράξενο βηματισμό και αποτυγχάνουν σε παιχνίδια που σχετίζονται με τις κινητικές ικανότητες.
  • Συναισθηματική ευπάθεια

    Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν τη νοημοσύνη να αγωνιστούν στην εκπαίδευση αλλά συχνά δεν έχουν τη συναισθηματική στενότητα για ν’ ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της τάξης. Αυτά τα παιδιά αγχώνονται πολύ εύκολα λόγω της ανελαστικότητάς τους. Η αυτοεκτίμησή τους είναι χαμηλή, κάνουν αυτοκριτική και όταν κάνουν λάθη δεν μπορούν να το αντέξουν. Οι εκρήξεις θυμού είναι κοινές αντιδράσεις οφειλόμενες στο άγχος και στη σύγχυση. Τα παιδιά αυτά σπάνια φαίνονται χαλαρά και εύκολα καταβάλλονται όταν τα πράγματα δεν είναι σύμφωνα με τις αυστηρές απόψεις τους.

 

Διαφορές Αυτισμού - Asperger


Αυτισμός

  1. Τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν σε μεγάλο ποσοστό καθυστέρηση στη γνωστική ανάπτυξη
  2. Τα παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν σε μεγάλο ποσοστό απουσία ή καθυστέρηση λόγου
  3. Τα παιδιά με αυτισμό αναγνωρίζονται σε μικρή ηλικία

Σύνδρομο Asperger

  1. Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger παρουσιάζουν ιδιαίτερες ικανότητες σε ειδικούς τομείς
  2. Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν ως κύριο πρόβλημα την ανικανότητα να ξεκινήσουν και να διαχειριστούν μία συζήτηση
  3. Τα παιδιά με σύνδρομο Asperger δεν αναγνωρίζονται πολλές φορές πριν από την ηλικία των 7 χρόνων, όταν το παιδί ξεκινά το σχολείο

Ακολουθηστε μας στα Social

Επικοινωνια

Φωτεινή Κινούς (Ειδ.Παιδαγωγός)
Καμύνδου 10, Ρόδος (Ροδίνι)
Τηλέφωνο: (+0030) 6945936382
Email: fkinous@paidionstirixis.gr
Τίνα Τσέλιου (Παιδοψυχολόγος)
Πάροδος Λεωφ. Ηρακλειδών 51 (Ιξιά)
Τηλέφωνο:(+0030) 22410 39955
Email: ttseliou@paidionstirixis.gr
Top